tisdag 22 december 2009

TJUGOANDRA DECEMBER

Har du inte visat bilden förr? Jo, men nu är den förändrad. Ser du inte? Nä, minns jag inte. Den tidgare bilden var en Anne Frank med palestinasjal. Jag skrev att nattens antisemiter skrapat bort palestinasjalen. Detta för att vi ska glömma och inte jämföra. För att vi ska invaggas i den falska tron att den ena sidans tårar är mycket mer värdefulla än den andra sidans. Jag fick ett ilsket mail om det. Fick du? Skribenten sa det var stor skillnad mellan Auschwitz och massakern i Gaza förra julen då 1400 palestinier dödades av israeliskt bombflyg. Fast det var inte det jag i första hand talade om. Jag talade om smärtan. En människas smärta är alltid hennes egen. Den kan inte vägas mot en annan människas smärta. Det var tur att jag tog den nya bilden för att ha som bevis. Vilka är det som gjort det här? De som tror de tjänar på det. Det är så hemskt att så man får en känsla av att inte vilja vara människa när man ser det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Free counter and web stats Bild och text © Anders Norborg