fredag 18 december 2009

ARTONDE DECEMBER


Varför tar du bilder av det där? Vinden var så där varken-kall-eller-varm på Bergsunds Strand. Jag bara undrar hur man kan ha "förhöjd kroppstemperatur" samtidigt som "sänkt kroppstemperatur". Eller diarré och förstoppning på samma gång. Det är symptom. Det fattar jag också, sa jag. Men hur definierar man "känsla av mindervärdighet" och "svaghetskänsla". Det här är en förening för oss som sjukvården inte lyssnar på. Det fattar jag, sa jag. Vem har kommit fram till de här uttrycken för sjukdomen? Vi är en förening. Hur har ni kommit fram till det här? Vi har röstat om det, sa hon skyddslöst.

Vad ska du använda bilderna till? Jag vill minnas, sa jag, tiden går så fort när man åldras. Du låter som en av oss, sa hon. Är du frisk? Jag har i varje fall inte feber om du menar det. Men är du frisk? När du säger det så känner jag mig en aning virrig. Du kanske vill gå med i föreningen? Nä, jag tror mer på att man blir frisk om man tar ett glas vin. Det verkar inte seriöst. Får jag bjuda på ett glas rött på pizzerian nere vid kanalen? Det finns ingen anledning att slösa på tid när man har nått femtio som du och jag. Du är rättfram du, sa hon. Jag tillhör inte de som har diarré och förstoppning samtidigt, sa jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Free counter and web stats Bild och text © Anders Norborg