onsdag 2 december 2009

ANDRA DECEMBER

Allt stulet redan sa jag. Står det så? Yes, ta en bild, ta flera bilder, sa han, folk måste få veta. Djävla misär.

Vi stod på Högbergsgatan. Knarkarna har snott allt, sa han som hade kläder och frisyr som såg ut som han satt fast i en tidszon av snitt 80-tal. Tänk om de kommer igen? sa jag. Jag har ju satt upp anslaget, sa han. Ser du inte? Anta att de tänker att du satt upp anslaget för att lura dem, sa jag. Så korkade kan inte folk vara, sa han. De kanske
tror du satt upp det bara för du vill att de ska tro att du inte har något i bilen fast det i själva verket är tvärtom. Äh, det var det dummaste jag hört, sa han.

Han lämnade mig. Gick snabbt bort mot Götgatan. Vände sig om. Glodde på mig. Försvann. Adios, amigo, vila i frid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Free counter and web stats Bild och text © Anders Norborg