onsdag 9 december 2009

NIONDE DECEMBER

Senhöst och sol vid Strandvägskajen. Han var en geront som jag. Bluesriffen flög bort mot Nordiska Museet. Var han kanske en av de där som levde med en pava Jack Daniel's och ett foto av Keith Richards på väggen? Gimme shelter? ropade jag. Ja det var nåt liknande.

Han bjöd på öl. Sa han måste hålla fingrarna igång för han skulle till John Henry's Rehearsal Rooms i London och spela med Bill Wyman, han som var originalbasisten i Rolling Stones. Är det sant? Du vet det finns de som pröjsar 5000 spänn för att äta sushi i Japan. Jag käkar en burgare och tar en norrlands. Det finns de som åker till The Hamptons i Staterna och får en personlig konsert med Tom Petty och en massa andra stora. Kostar 15 000$. Tv på muggen så man inte missar nåt. Jag spelar i varje fall. Gör något. Fast det kostar? sa jag som är en sån typ. Såna frågor ställer man inte vid vår ålder, sa han och skickade några bluesriff över Djurgårdens ekar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Free counter and web stats Bild och text © Anders Norborg